Se över grafiken

Att alltid ha en röd tråd i allt man företar sig kan vara avgörande för allt möjligt. Personalens trivsel, företagsvinster, mervärdet hos kunderna samt den egna förståelsen för hur man går vidare i branschen. Detsamma gäller när man gör profilplagg och kanske framför allt just vid det tillfället, eftersom det är den produkten som ska vara företagets “ansikte utåt”, så att säga. Allt bör vara enhetligt och passa väl ihop med företagets produkter eller organisationens image och färger i övrigt.

En enhetlig grafik som går hand i hand med ditt företag

Därför är det så viktigt att se över grafiken som ska finnas på jackorna. Oavsett om det är tryck eller brodyr som du vill ha på dina jackor, så är det av stor vikt att grafiken och färgvalet stämmer överens med den du vanligtvis använder i ditt företag. Genom att ha en sammanhängande effekt och en likartad grafik, så blir det lättare för kunder och övriga människor att direkt sammankoppla jackan med ditt företag. Kanske är din logga känd redan innan? Då kommer företaget bli ännu mer höjt till skyarna när dina snygga jackor sitter på folk ute på stan.

Placering och val av tryck

Att loggan syns tydligt och klart, att tryckmetoden är den senaste och innebär hållbara tekniker och att färgerna är bearbetade in i minsta detalj, bidrar till en moderiktig jacka som även komma att bli en smart reklampelare. Underskatta aldrig vikten av små detaljer! Det är nämligen de som gör hela plagget eller produkten i fråga. Fel nyans av färg eller en logga som inte sticker ut tillräckligt, kan vara helt förödande och ge en minimal effekt mot vad du egentligen eftersträvade. Ta därför hjälp av proffs som ger dig exempel på hur din logga skulle synas så bra som möjligt utan att bli för skrikig eller för otydlig och be dem göra ett par exempel på placeringar som gör att trycket eller brodyren syns i alla vinklar och lägen.